Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Greenpeace

+2
DonJuan
Ganesh
6 plaatsers

Ga naar beneden

Greenpeace Empty Greenpeace

Bericht van Ganesh ma okt 08, 2007 2:47 am

Greenpeace is een internationale milieuorganisatie die door onderzoek,
overleg en acties werkt aan een duurzaam evenwicht tussen mens en milieu.


Greenpeace heeft vertegenwoordigingen in 40 landen. Overal ter wereld laat Greenpeace milieuproblemen zien en zoekt en stimuleert de organisatie oplossingen. Greenpeace doet onderzoek, overlegt met bedrijven en overheden en voert actie. De acties van Greenpeace zijn vaak spectaculair en altijd geweldloos.

Visie
Greenpeace vindt de vitaliteit van de aarde fundamenteel voor al het leven en strijdt daarom voor een snelle realisatie van een duurzaam evenwicht tussen mens en milieu.

Missie
Greenpeace is een onafhankelijke internationale milieuorganisatie. Door geweldloze en inventieve confrontaties stellen we milieuproblemen aan de kaak en stimuleren we oplossingen voor een gezond en duurzaam evenwicht tussen mens en milieu.

Principes
Geweldloos - Leidraad voor Greenpeace is een wereld waarin mensen elkaar en het milieu geen geweld aandoen. Geweld lokt geweld uit en zorgt niet voor verandering en veiligheid. Daarom is één van de belangrijkste principes van Greenpeace: geweldloosheid.

Onafhankelijk - Greenpeace is een onafhankelijke organisatie, niet gebonden aan religieuze of politieke stromingen. Ook financieel is Greenpeace onafhankelijk, de organisatie accepteert principieel geen giften van bedrijven en geen subsidie van de overheid. Alleen zo kunnen wij onafhankelijk ons werk blijven doen.

Voorzorgprincipe - Als het vermoeden bestaat dat iets schadelijk kan zijn voor mens of milieu is het credo: niet doen! Ook voor het milieu geldt dat voorkomen beter is dan genezen.

Bearing witness - De wijze van actievoeren als reactie op milieumisstanden stamt van het Quaker-beginsel bearing witness: aanwezig zijn op de plaats van de misstand om daarvan te kunnen getuigen.

Doel
Het doel van Stichting Greenpeace Nederland is vastgelegd in haar statuten (1995). Concreet vertaalt zich dat naar de volgende campagnedoelen:
- Stop klimaatverandering door efficiënt gebruik van schone energie uit wind, zon en biomassa.
- Duurzaam beheer van de bossen wereldwijd; meer recycling van hout en papier.
- Duurzaam beheer van oceanen, zeeën en rivieren en duurzame visserij.
Genetisch gemanipuleerde gewassen van het veld en uit ons voedsel.
- Verplichte vervanging van schadelijke stoffen door veilige alternatieven.
Stop kernenergie.
- Een wereld zonder kernwapens.

Website Nederland: www.greenpeace.nl

Ganesh

Man
Aantal berichten : 1
Leeftijd : 42
Location : The Hague
Points : 0
Registration date : 27-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van DonJuan ma okt 08, 2007 7:19 am

Ik ben voor Kernenergie... Dat is veel schoner dan fossiele brandstoffen... Er zal naar mijn mening meer onderzoek naar de verwerking van radioisotopen worden gedaan...oftewel het afval dat na atoomsplitsing ontstaat...(verwerking of verrijking/verarming hiervan met electronen, zodat de radioactiviteit afneemt)
DonJuan
DonJuan

Man
Aantal berichten : 40
Leeftijd : 31
Location : in your heart...
Points : 0
Registration date : 26-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI di okt 09, 2007 12:35 am

DonJuan schreef:Ik ben voor Kernenergie... Dat is veel schoner dan fossiele brandstoffen... Er zal naar mijn mening meer onderzoek naar de verwerking van radioisotopen worden gedaan...oftewel het afval dat na atoomsplitsing ontstaat...(verwerking of verrijking/verarming hiervan met electronen, zodat de radioactiviteit afneemt)

Ik niet zal je een voorbeeld geven Tjernobyl
Greenpeace Img
gaat er een lampje branden???
Nu nog 21 jaar geleden na deze ramp is de omgeving besmet met radioactieve isotoop c-137!!!
De risico,s zijn te groot!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van DonJuan di okt 09, 2007 7:13 am

$H@KTI schreef:
DonJuan schreef:Ik ben voor Kernenergie... Dat is veel schoner dan fossiele brandstoffen... Er zal naar mijn mening meer onderzoek naar de verwerking van radioisotopen worden gedaan...oftewel het afval dat na atoomsplitsing ontstaat...(verwerking of verrijking/verarming hiervan met electronen, zodat de radioactiviteit afneemt)

Ik niet zal je een voorbeeld geven Tjernobyl
Greenpeace Img
gaat er een lampje branden???
Nu nog 21 jaar geleden na deze ramp is de omgeving besmet met radioactieve isotoop c-137!!!
De risico,s zijn te groot!!!

voor veel energie is weinig stof nodig...Nu alleen veiligere fabrieken/opslag- verwerkingsmethoden ontwikkelen...

Of microorganismes die electriciteit maken...(redoxreacties welke bij de celmembraan plaatsvinden om ATP te maken)... N2-utiliserende microorganismes gebruiken --> 80 of 70% v/d lucht bestaat uit N2(stikstof)
DonJuan
DonJuan

Man
Aantal berichten : 40
Leeftijd : 31
Location : in your heart...
Points : 0
Registration date : 26-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van su di okt 09, 2007 1:17 pm

Jullie hebben allebei een goed punt.

Ik ga met shakti "mee".
(Veiligheid kan je nooit geranderen met Don's fabriek/opslag).

su

Man
Aantal berichten : 468
Leeftijd : 56
Location : Den Haag
Points : 240
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI vr jan 25, 2008 3:49 pm

Sorry maar mensen kunnen zeggen dat het een schone oplossing is,in mijn ogen is het onzin,want waarom hebben wij anders in Amelo COVRA gebouwd???Om het afval van onze centrales gecontrolleerd en veilig op te slaan!!!omdat het gevaarlijk blijft voor 100 jaren!!!
Ik weet veel van straling af en voor mij is dit geen optie!!!
Zet dan maar windmolens,zonnepanelen en watercentrales neer,die zijn bedrijfszekerder en als er iets gebeurd dan is de ramp lang niet so groot,dan bij een reactor ongeacht de type of het ontwerp!!!


Greenpeace Chernobyl-img
Dit is wat er is gebeurd in de nacht van 25/26 April 1986!!!

Greenpeace Chernobyl_image_260
So ziet het er vandaag uit!!!

Greenpeace 20987_200_200
En dit wordt zijn toekomst!!!
Er komt een 2e constructie over de bestaande gebouw heen en dan wordt de oude centrale voorzichtig ontmanteld!!!Voor zover dat mogelijk is i.v.m. hoge stralingsniveau van de nog aanwezige verijkte uraniummengsel.

Greenpeace 2007-04-03-l--Ukrainska_barnMvd82824

Dit zijn een van de vele gevolgen na de ramp en wat nog vele duizende jaren zal voorkomen in het gebied dat so zwaar verontreinigd is!!!

Je wilt zoiets niet hebben of meemaken in NL!!!
Voor een land als NL zou dit een nationale ramp zijn voor ons geschiedenis en economie!!!
Rusland is so groot en daar kunnen ze met gemak een gebied rondom de centrale in een straal van 30 km afgrendelen en tot dodenland benoemen,maar dat maakt het niet minder erg,maar stel je dat eens voor in NL!!!
Rusland heeft al veel van zijn land verkloot door onzorgvuldig om te gaan met radioactief materiaal,niet alleen Tjernobyl is in ons geheugen gebrand,maar zoek maar eens op google naar Tomsk,Mayak,ect.
Niet alleen Rusland kan er wat van,maar de Engelse,Fransen en Amerikanen hebben al voor vele doofpotrampen gecreeerd!!!

Zelfs in ons landje is er dreiging geweest bij een reactor in Petten,waarbij er een scheurtje in de reactorwand was ontdekt!!!En er erg lachoniek over werd gedaan!!!
Stelletje debiellen!!! Mad

Als er een ramp ontstaat komt het altijd door dat er iemand te laks is geweest en de situatie onderschat!!! Rolling Eyes

En als je nog luchtig erover denkt,bekijk dan maar eens deze video
http://nl.youtube.com/watch?v=3u_8frR0IpE


Laatst aangepast door $H@KTI op za maa 22, 2008 3:02 am; in totaal 2 keer bewerkt
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit vr jan 25, 2008 6:25 pm

In Litouwen, niet ver van ons vandaan is er dezelfde kerncentrale type Tsernobyl.
Hij zou dit jaar sluiten, maar dat doen ze niet. Economisch gezien zou dat land het niet
kunnen opbrengen, zelfs met de miljarden van de EU. Energie is veel te duur.

De overheid moet die accijnzen en/of btw verlagen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI za jan 26, 2008 2:27 am

Ashmit schreef:In Litouwen, niet ver van ons vandaan is er dezelfde kerncentrale type Tsernobyl.
Hij zou dit jaar sluiten, maar dat doen ze niet. Economisch gezien zou dat land het niet
kunnen opbrengen, zelfs met de miljarden van de EU. Energie is veel te duur.

De overheid moet die accijnzen en/of btw verlagen.

Dat klopt!!!
En het erge ervan is de installatie is zwaar verouderd!!! Rolling Eyes
Het is daar 2 jaar geleden bijna ook een keer misgegaan,maar gelukkig konden ze het nog goed krijgen!!!
Door reactor compleet stil te leggen en weer langzaam laten afkoelen en weer gecontrolleerd in werking brengen!!! Rolling Eyes

Maar het type reactor een zogenaamde RBMK reactor is moeilijk stabiel te houden en problemen aan b.v. de koelling of het verplaatsen van de zogenaamde splijtstaven kan al tot een ramp leiden!!!
Daar integen is het dakconstructie van deze centrale net als bij Tjernobyl niet op berekend bij een eventuele drukopbouw in het reactorvat!!! Rolling Eyes
En als ie knalt heb je Tjernobyl 2 die een groot gedeelte van Europa plat kan leggen als de wind ongunstig staat!!! Rolling Eyes
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit za jan 26, 2008 3:44 pm

een ramp, "om de hoek" van ons Sad

$H@KTI schreef:
Ashmit schreef:In Litouwen, niet ver van ons vandaan is er dezelfde kerncentrale type Tsernobyl.
Hij zou dit jaar sluiten, maar dat doen ze niet. Economisch gezien zou dat land het niet
kunnen opbrengen, zelfs met de miljarden van de EU. Energie is veel te duur.

De overheid moet die accijnzen en/of btw verlagen.

Dat klopt!!!
En het erge ervan is de installatie is zwaar verouderd!!! Rolling Eyes
Het is daar 2 jaar geleden bijna ook een keer misgegaan,maar gelukkig konden ze het nog goed krijgen!!!
Door reactor compleet stil te leggen en weer langzaam laten afkoelen en weer gecontrolleerd in werking brengen!!! Rolling Eyes

Maar het type reactor een zogenaamde RBMK reactor is moeilijk stabiel te houden en problemen aan b.v. de koelling of het verplaatsen van de zogenaamde splijtstaven kan al tot een ramp leiden!!!
Daar integen is het dakconstructie van deze centrale net als bij Tjernobyl niet op berekend bij een eventuele drukopbouw in het reactorvat!!! Rolling Eyes
En als ie knalt heb je Tjernobyl 2 die een groot gedeelte van Europa plat kan leggen als de wind ongunstig staat!!! Rolling Eyes
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI zo jan 27, 2008 2:54 am

Ashmit schreef:een ramp, "om de hoek" van ons Sad

$H@KTI schreef:
Ashmit schreef:In Litouwen, niet ver van ons vandaan is er dezelfde kerncentrale type Tsernobyl.
Hij zou dit jaar sluiten, maar dat doen ze niet. Economisch gezien zou dat land het niet
kunnen opbrengen, zelfs met de miljarden van de EU. Energie is veel te duur.

De overheid moet die accijnzen en/of btw verlagen.

Dat klopt!!!
En het erge ervan is de installatie is zwaar verouderd!!! Rolling Eyes
Het is daar 2 jaar geleden bijna ook een keer misgegaan,maar gelukkig konden ze het nog goed krijgen!!!
Door reactor compleet stil te leggen en weer langzaam laten afkoelen en weer gecontrolleerd in werking brengen!!! Rolling Eyes

Maar het type reactor een zogenaamde RBMK reactor is moeilijk stabiel te houden en problemen aan b.v. de koelling of het verplaatsen van de zogenaamde splijtstaven kan al tot een ramp leiden!!!
Daar integen is het dakconstructie van deze centrale net als bij Tjernobyl niet op berekend bij een eventuele drukopbouw in het reactorvat!!! Rolling Eyes
En als ie knalt heb je Tjernobyl 2 die een groot gedeelte van Europa plat kan leggen als de wind ongunstig staat!!! Rolling Eyes
Ahuh jammer genoeg wel Rolling Eyes
Daarom moet dit ding dicht!!!Kost wat kost!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Romeo zo jan 27, 2008 11:48 am

En wat als er onderzoek werd gedaan om de halfwaardetijd bijv. te verkorten...

jullie gaan dus liever voor devolutie??

feit is gewoon dat er steeds meer energie nodig is en het is nog maar de vraag of de andere methodes aan de vraag kunnen voldoen...

Romeo

Man
Aantal berichten : 177
Leeftijd : 114
Location : The Netherlands
Points : 0
Registration date : 18-10-07

http://www.klikhierniet.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit zo jan 27, 2008 4:19 pm

geen devolutie, maar liever ook geen kale kop en mismaakte kinderen voor generaties lang.
Ik ben niet tegen kern energie, omdat het eigen een noodzaak is.
Maar safety first.


Romeo schreef:En wat als er onderzoek werd gedaan om de halfwaardetijd bijv. te verkorten...

jullie gaan dus liever voor devolutie??

feit is gewoon dat er steeds meer energie nodig is en het is nog maar de vraag of de andere methodes aan de vraag kunnen voldoen...
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI zo jan 27, 2008 7:06 pm

Romeo schreef:En wat als er onderzoek werd gedaan om de halfwaardetijd bijv. te verkorten...

jullie gaan dus liever voor devolutie??

feit is gewoon dat er steeds meer energie nodig is en het is nog maar de vraag of de andere methodes aan de vraag kunnen voldoen...

Jah Ronny als ze de halftijd konden verkorten of zelfs konden afbreken dan zou ik ze het groene licht wel geven,maar sinds ze de atoombom hebben ontwikkeld is het niemand nog gelukt omdat uit te zoeken!!!
Terwijl de gevolgen voor het milieu en onze kinderen wel ervan afhangt!!!

Als jij dit een devolutie vindt is prima,maar ik speel het liever safe!!!Wil met mijn toekomstige kinderen nog normaal overstraat kunnen en niet in een bunker wonen of erger nog een kind op de wereld verwekken,waarvan ik weet dat het ziek is door het effect van een of ander centrale dat is ontploft!!! Rolling Eyes
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI vr maa 28, 2008 8:47 pm

http://nl.youtube.com/watch?v=101OEaksU0s&NR=1

Hier een video over Radioactieve straling rondom de de beruchte centrale en waarom Pripyat de verlaten stad wordt genoemdt,omdat wonen in deze omgeving gewoon vragen is om de dood!!!
In Pripyat valt de straling wel mee en zal je niet meteen bezwijken eraan of gekookt worden van binnenuit,maar op langere termijn zal de hoge concentratie straling je zenuwfunctie,s aantasten waardoor diverse organen het gaan begeven en je uit eindelijk toh overlijdt aan de gevolgen van wat ook wel Stralingsziekte wordt genoemd!!!En om dit mee te maken en de lijdensweg ervan te voelen kan je je niet eens inbeelden!!!

In heel Europa zijn diverse aannemers,transportbedrijven en metaalfabrieken al bezig met het massaal produceren van segmenten voor de nieuwe sarcofaag!!!
Ook het bedrijf waar ik voor werkte heeft al diverse machines geleverd voor het creeeren van de benodigde fundering voor deze sarcofaag!!!
Alle machines die daar heen zijn gegaan zijn al best wel oud en een soort van afgeschreven,omdat ze na gebruik op die locatie niet meer te gebruiken zijn en dus eigelijk radiactief materiaal zijn geworden en worden dus gedumpt op het terrein waar 21 jaar geleden alle voertuigen zijn gezet die waren gebruikt bij het opruimen en afdichten van de ontplofte centrale!!!
Van mijn ex-collega,s zijn er al een aantal gegaan voor een kleine week om de machines te onderhouden en eventueel te repareren en ook ik zou gaan als ik nog bij dit bedrijf zou werken.

Van wat ik heb gehoord van collega,s is dat je soms nog steeds die metaalachtige geur kan ruiken en soms ook nog kan proeven en dat ze niet langer dan 2 uurtjes per dag in het gebied mochten werken onder bizarre omstandigheden!!!En heb ook diverse foto,s gezien.
Ook zijn ze langs diverse kindertehuizen gegaan waar kinderen zijn gedumpt door hun ouders die b.v. geestelijk gehandycapt zijn of erg ziek!!!

Hierdoor ben ik gaan nadenken en vraag me af hoelang deze drama nog zal duren!!!
In April is het alweer bijna 22 jaar geleden en als je nu foto,s van de centrale ziet en de omgeving ervan dan lijkt het alsof er niks aan de hand is!!!
Maar de ware moordernaar is onzichtbaar,neem een simpele fotocamera of filmcamera en de ware moordernaar toond zich oppeens door je beeld wazig te maken of zogenaamde witte stippen te creeren op foto- en filmbeelden.

Vraag je aan de meeste mensen opstraat over Tjernobyl dan kend iedereen die geschiedenis,maar Tjernobyl is niet ons enige probleem!!!
De voormalige USSR heeft het voor elkaar gekregen stukken land die bij elkaar opgeteld net zo groot als Nederland en Belgie samen zodanig te vervuilen met Radioactief materiaal dat mensen in die omgeving so ziek zijn en vaak niet ouder worden dan 35 jaar!!!gek he???

Het ergste ervan is Rusland erkend het probleem van het verleden,maar zit finnancieel slecht als het gaat om schadevergoedingen aan de burgers en het kostenplaatje om de getroffen gebieden te kunnen saneren!!!

Engeland aan de andere kant blijft ontkennen terwijl hun Sellafield de Ierse Zee so zwaar verontreinigd hebben met radioactief materiaal,dat zwemmen erin gewoon vragen is om kanker!!!
Waarom laten ze de Koninging Elizabeth niet even een duikje nemen samen met Tony Blair???
Hun hebben de macht om iets te kunnen doen,maar houden liever hun ogen dicht!!!
Maar denk je dat hun ooit een bezoek brengen naar de getroffen stranden en gebieden die zijn verontreinigd???

Ik hoor mensen praten over veilige reactors die met minder radioactiefmateriaal hetzij hoog verijkt of laag verijkt toh enorm veel energie kunnen produceren praten,maar al die mensen vergeten dat op een gegeven moment het radioactief splijtstaaf/materiaal is opgewerkt en moet worden vervangen en dan???
Dan vindt er weer zo,n dodentransport plaats tussen steden vol leven en het waardevolle platteland!!!
Mensen hebben wel tijd om nieuwe typen reactoren te ontwikkelen,maar om uit te zoeken hoe men de halftijd van bepaalde Gamma straling van b.v. een insotoop c-137I kan verminderen met jaren en zelfs kan afbreken hoor je niks!!!
Of een materiaal te produceren dat geheid alle straling kan tegenhouden en wat lichtgewicht en makkelijk vormbaar is uit te ontwikkelen!!!

Je kan mij kritisch noemen en zeggen dat ik vooruitgang tegenwerk,maar vergeet niet dat wanneer je vooruitgaat,je niet meer terrugkan!!!En elk stap vooruit geeft weer nieuwe problemen,Hoe kan je nieuwe problemen te lijf gaan als je de oude nog niet eens kan oplossen??? Rolling Eyes

Ik ben een felle tegenstander van Kernenergie en zal het ook altijd zijn!!!

Als je ervoor bent zorg dan dat je goed de geschiedenis kend,want mijn vraag aan jou is kan je geschiedenis herschrijven als er iets fout gaat met een nieuwe type reactor???,want het gevolg als zo,n reactor tog explodeert of je krijgt een meltdown zijn even erg als wat er 20 jaar geleden is gebeurd!!!Of kunnen we dan in eene wel de halftijd verkorten of beter nog neutraliseren??? Neutral
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit vr maa 28, 2008 10:27 pm

USSR he. Vreselijk zijn dat soort mensen.
Ze hebben een hele andere manier van leven.

helemaal als je kijkt hoe ze gehandicapte kinderen verzorgen of beter gezegd niet verzorgen, geen eten geven etc etc. Dit was een tijdje geleden op het nieuws.

Even over environmental issues: Kern energie wordt wel veel gebruikt op deze wereld en het kan goed zijn, mits en ik zeg MITS je voldoet aan veiligheid.
Maar daarvoor moet je niet zijn in landen zoals USSR ed.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI za maa 29, 2008 2:37 am

Ashmit schreef:USSR he. Vreselijk zijn dat soort mensen.
Ze hebben een hele andere manier van leven.

helemaal als je kijkt hoe ze gehandicapte kinderen verzorgen of beter gezegd niet verzorgen, geen eten geven etc etc. Dit was een tijdje geleden op het nieuws.

Even over environmental issues: Kern energie wordt wel veel gebruikt op deze wereld en het kan goed zijn, mits en ik zeg MITS je voldoet aan veiligheid.
Maar daarvoor moet je niet zijn in landen zoals USSR ed.
Ja ik weet broeder,maar welke land kan je wel die garantie geven???
Want Groot-Britanie weet ook hoe die z,n kust moet vervuilen met z,n Sellafield!!!
Frankrijk kan d,r ook wat van met z,n Le-Blayes en La Hague!!!
Spanje begint ookal aardig mee te doen!!!
U.S. heeft z,n three miles Island om rekening mee te houden!!!
En zelfs Japan en China beginnen gevaarlijk spel te spelen Rolling Eyes

Alleen Cananda heeft z,n zaakjes goed op orde en begint in te zien dat Kernenergie niet de oplossing is en is bezig om alternatieven te verzinnen en uit te werken zodat ze hun centrales kunnen sluiten!!!
Hier in NL hebben wij ook geen kerncentrale nodig,want we plaatsen al op grote schaal windturbines enne zonnepanelen en watercentrales worden ookal een feit!!!
Zelfs onze afvalverbrandingscentrales zijn schoon en wekken door intense hitte die vrijkomt stroom op!!!
Maar de overheid stemt nog niet toe om Borselle te sluiten!!!
Dodenwaard is gelukkig al dicht Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit za maa 29, 2008 12:46 pm

Helaas wordt energie alleen maar schaarser en moet er op korte termijn iets worden gedaan aan klimaatverandering.
Je hebt je er echt in verdiept en ik neem alles aan van je wat je zegt.
Je zou zulke zaken niet mogen verwachten van welvarende landen, het is een schande!

Maar niets doen is ook geen optie en zonne- en windenergie is op dit moment niet rendabel te maken.
Die nieuwe benzine die ze maken van koolzaad en granen is helemaal slecht voor onze milieu!
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI za maa 29, 2008 11:57 pm

Ashmit schreef:Helaas wordt energie alleen maar schaarser en moet er op korte termijn iets worden gedaan aan klimaatverandering.
Je hebt je er echt in verdiept en ik neem alles aan van je wat je zegt.
Je zou zulke zaken niet mogen verwachten van welvarende landen, het is een schande!

Maar niets doen is ook geen optie en zonne- en windenergie is op dit moment niet rendabel te maken.
Die nieuwe benzine die ze maken van koolzaad en granen is helemaal slecht voor onze milieu!

Ja ik heb me erin verdiept toen ik er achterkwam dat mijn vorige werkgever dus bepaalde zaken begon te regelen en uit te werken en er werd verwacht van zijn team dat wij ons best zouden doen.
Ik zelf ben altijd al geintresseerd geweest in atomen,neutronen,fluxversnellers,fussie,ect.ect. maar ik blijf wel met beide voeten aan de grond staan als het gaat om veiligheid!!!Want met dit tref je niet alleen jezelf maar ook de gehele bevolking!!!
En die nieuwe benzine van koolzaad is inderdaad superslecht,maar voor benzine hebben we een makkelijker alternatief methanol!!!
En laat diesels lopen op vet van slachtafval,beter gezegd dierlijkevetten of plantaardige vetten!!!
Maar als de overheid dit zou toelaten dan zouden ze zoveel acijns mislopen vandaar dat als mensen zonnebloemolie in hun tank van een oude diessel gooien die er overigens niet minder op loopt en je wordt gepakt kan je een flinke prent verwachten!!!Terwijl je het milieu juist helpt door geen schadelijke stoffen in de lucht te werken!!!So krom is het hier in dit land Mad
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit zo maa 30, 2008 6:44 pm

Ja klopt, ik zag vandaag weer chop shop London en ze hebben een auto gemaakt die gewoon op curry olie rijdt.
Dus alle olie waarin de samozas etc in worden gebakken dat
werd allemaal gefilterd en vermengd met diesel..

Die auto (Jeep) reed super goed. Het verloor geen kracht.

Maar zoals ik al zei: op dit moment moet er wat veranderen
en op korte termijn. Het blijft moeilijk.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI vr apr 04, 2008 4:11 am

Ashmit schreef:Ja klopt, ik zag vandaag weer chop shop London en ze hebben een auto gemaakt die gewoon op curry olie rijdt.
Dus alle olie waarin de samozas etc in worden gebakken dat
werd allemaal gefilterd en vermengd met diesel..

Die auto (Jeep) reed super goed. Het verloor geen kracht.

Maar zoals ik al zei: op dit moment moet er wat veranderen
en op korte termijn. Het blijft moeilijk.

Ja die heb ik ook wel eens gezien,ze maken wel grappige auto,s Very Happy
Maar stel je eens voor een auto die op dat rijdt en dan nog eens hybride is,schoner kan je niet krijgen qua uitstoot!!!
Maar als ze dat in dit land zouden toelaten dan zou de staat geen belastingen meer innen op brandstof,want dat is hun grote winst!!! Mad
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Ashmit vr apr 04, 2008 6:57 pm

Idd: Het is allemaal politiek.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van $H@KTI za apr 05, 2008 2:08 am

So zeker dat het allemaal politiek is anders was het nooit zover gekomen Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Greenpeace Empty Re: Greenpeace

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum