Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005?

3 plaatsers

Ga naar beneden

iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005? Empty iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005?

Bericht van Nesh_d za okt 06, 2007 5:48 am

wisten jullie dat de grote gedeeltes van de donaties voor de slachtoffers ( wat een woord. Slacht offers? )

Slachten en offers? Vreemd woord.. Hoe komen ze aan dit woord. Slacht is van slachten en offers is van offeren.

ik vraag mij nu echt af.. hoe we aan dit woord zijn gekomen. Slachtoffers, vies woordje..

ja, waar was ik.

de grote gedeeltes van de donaties voor de slachtoffers van de tsunami ergens is verdwenen.

het is echt vervelend dat de mens zo gierig voor geld kan zijn, niet de mensen die doneren maar de mensen die het verduisteren.

Zo vreemd en tegenstijdig.

Mensen geven geld en andere mensen nemen het. maar het gaat neit naar de mensen die hulp nodig hebben.
Nesh_d
Nesh_d

Man
Aantal berichten : 129
Leeftijd : 32
Location : Rotterdam-Zuid
Points : 0
Registration date : 30-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005? Empty Re: iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005?

Bericht van Ashmit za okt 06, 2007 6:40 am

Nesh_d schreef:wisten jullie dat de grote gedeeltes van de donaties voor de slachtoffers ( wat een woord. Slacht offers? )

Slachten en offers? Vreemd woord.. Hoe komen ze aan dit woord. Slacht is van slachten en offers is van offeren.

ik vraag mij nu echt af.. hoe we aan dit woord zijn gekomen. Slachtoffers, vies woordje..

ja, waar was ik.

de grote gedeeltes van de donaties voor de slachtoffers van de tsunami ergens is verdwenen.

het is echt vervelend dat de mens zo gierig voor geld kan zijn, niet de mensen die doneren maar de mensen die het verduisteren.

Zo vreemd en tegenstijdig.

Mensen geven geld en andere mensen nemen het. maar het gaat neit naar de mensen die hulp nodig hebben.

Ik was werkeloos, voor 6 maanden in 2004/2005,
maar ik vond deze ramp dermate erg dat ik toch voor het eerst in mijn leven een aanzienelijk bedrag heb gestort.

Ik kwam er naderhand achter dat:

- het geld lang op een rekening stond zodat ze er rente op konden vangen.

- Heelveel mensen zijn niet eens geholpen.



Ik zal nooit meer wat geven aan zo'n actie, nooit meer!!

Liever steun ik kleinschalige projecten van idealisten, dat is een opkomend fenomeen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005? Empty Re: iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005?

Bericht van Chaandni za okt 06, 2007 3:22 pm

Ik had geen geld gegeven.
Er is maar 1 organisatie waar ik geld aan doneer.
Daarnaast geef ik wel mensen op straat geld enzo.

Grote organisaties kunnen ook gewoon geld van bedrijven krijgen en rijkere mensen. Daarnaast is de kans bij zo een grote organisatie groter dat het geld ineens kwijt raakt.


Trouwens, meeste stichtingen hebben daadwerkelijk een beleggingsrekening waar donaties op gestort worden en met de winst/rente daarvan worden projecten opgezet.
Is wel een slimme zet. Zo heb je geld dat geld maakt.
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005? Empty Re: iets ouds : Donaties voor de tsunami in 2004? of 2005?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum