Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

+4
Ashmit
$H@KTI
Misz S
Chaandni
8 plaatsers

Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Chaandni ma jul 21, 2008 9:27 pm

Je mag je 500.000 euro prijzengeld enkel en alleen uitgeven aan voorzieningen in arme/derdewereldlanden of andere "goede doelen". Stichtingen, organisaties of eigen "acties" om anderen te helpen vallen daaronder.


Wat zou je doen, waar zou je dit doen, waarom zou je het doen en het belangrijkste, HOE zou je het aanpakken?

(Bijv. iets nieuws bouwen, een bestaand project steunen etc etc)

Waar hou je allemaal rekening mee?
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Misz S za jul 26, 2008 5:12 pm

Ik zou het sowieso aan doelen geven die bedoeld zijn voor kinderen..
Kinderen daar heb ik altijd een zwak voor gehad..helemaal als ze ziek zijn..ze hebben altijd an die mooie dromen en sjow die ze werkelijkheid willen zien worden..en hun dromen en wensen zijn echt oprecht..
Dus ik zou geld schenken aan goede doelen die zich op kinderen richten..in hun wensen vervullen..ziektes genezen etc..hun zijn ten slotte de toekomst..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van $H@KTI za jul 26, 2008 6:32 pm

Ik zou het uitgeven aan gezondheidszorg en onderwijs dat zijn zaken waarmee kinderen van de toekomst hunzelf omhoog kunnen werken en een betere bestaan kan laten opbouwen
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Ashmit zo jul 27, 2008 2:45 am

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje afkeer heb gekregen jegens goede doelen en dan met name de grotere, want ik had geld gestort aan de tsunamie slachtoffers, maar ik kwam erachter dat ze na een jaar het geld nog steeds niet hadden gebruikt voor de mensen, het geld was rente aan het trekken Sad

Ook om deze reden zijn particuliere initiatieven booming, want die mensen zien meteen dat er iets gebeurd en waar. Dus ik zou zeker iets voor de jeugd willen doen, scholing, onderdak ed, maar ik wil echt resultaat zien.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van su zo jul 27, 2008 1:23 pm

Ashmit schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje afkeer heb gekregen jegens goede doelen en dan met name de grotere, want ik had geld gestort aan de tsunamie slachtoffers, maar ik kwam erachter dat ze na een jaar het geld nog steeds niet hadden gebruikt voor de mensen, het geld was rente aan het trekken Sad ...
Dit hebben velen.
Niet zozeer dat het geld in de kas blijft (want je kunt het beter in de kas houden, dan verkeerd uitgeven).
Maar vooral het percentage dat werkelijk aankomt bij de mensen voor wie het allemaal bestemd is.
(de kosten van de organisatie (personeel, huisvesting enz), vinden velen niet gepast/in verhouding met de doelstelling van de organisatie)

su

Man
Aantal berichten : 468
Leeftijd : 56
Location : Den Haag
Points : 240
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Chaandni zo jul 27, 2008 2:39 pm

Ashmit schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje afkeer heb gekregen jegens goede doelen en dan met name de grotere, want ik had geld gestort aan de tsunamie slachtoffers, maar ik kwam erachter dat ze na een jaar het geld nog steeds niet hadden gebruikt voor de mensen, het geld was rente aan het trekken Sad

Ook om deze reden zijn particuliere initiatieven booming, want die mensen zien meteen dat er iets gebeurd en waar. Dus ik zou zeker iets voor de jeugd willen doen, scholing, onderdak ed, maar ik wil echt resultaat zien.

Vertel in detail wat je wilt doen.
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Chaandni zo jul 27, 2008 2:42 pm

Jullie antwoorden allemaal zo beknopt.
Vertel eens wat je zou doen en hoe je dat zou doen.


Waar zou je beginnen, welke stad of land heeft je voorkeur. Wie zou je in dienst nemen, zou je het alleen doen. Zou je bestaande instanties helpen of alles vanaf het begin opzetten etc. etc.
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Kusum zo jul 27, 2008 4:00 pm

Ik weet het eigenlijk niet.
Misschien aan iemand geven wie ik vertrouw, iemand geven die aan goeie doelen steunt, ervaring heeft en goed kan omgaan met geld doneren enzo. Dan weet ik zeker dat het geld bij een goede plek terecht komt.
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Shyanie di aug 05, 2008 7:13 pm

ik zou alles aan arme kinderen gegeven hebbe, en goeie doelen Smile
ik kan werken voor me geld.
Shyanie
Shyanie

Vrouw
Aantal berichten : 25
Leeftijd : 34
Location : Almere
Points : 0
Registration date : 05-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Ashmit vr aug 08, 2008 1:43 am

ok is geen 500.000, maar mag het iets meer zijn?

Missie
Missie: een organisatie opzetten voor Hindoes met
betrouwbare en slimme mensen verspreiding van Dharma.

Ik zal je iets verklappen:
Mijn grote wens zou zijn om bijvoorbeeld 50 miljoen te winnen, naar het buitenland te gaan en dan een opvanghuis in India en of
Afrika oprichten met leraren verpleging, ouders etc etc
Dat is mijn visie

ik wil mensen helpen, maar niet met een zak met geld, maar
ik wil ze trainen en coachen zodat ze voor zichzelf kunnen zorgen. Geef de man
geen vis, maar geef hem een net en de skills zodat hij zijn eigen vis elke dag
kan vangen en wellicht ook kinderen kan voeden.




Opvangtehuis (buitenland)
ik zou iets als een bouwbedrijf achtig iets opzetten en
kleine huisjes laten bouwen door die mensen waar ze zelf in kunnen wonen en dan
een school laten bouwen en een soort van centrum waar ze opleidingen ed. kunnen
volgen en dan met een deel verder bouwen en huizen verkopen aan anderen en de
inkomsten daarvan gebruiken voor het centrum etc
en dan die mensen opleiden, werk geven én een huis en hun
kinderen hebben dan ook een opleiding en kunnen zelf verder.

het verspreid zich als een inktvlek en je hebt geen last van
corruptie want als mensen zelf dingen hebben opgebouwd dan zijn ze er extra
voorzichtig mee en beschermend
een zak met geld, helpt niets, gaat naar de stamhoofden terwijl de
kinderen bloot en hongerig rondlopen en das natuurlijk niet de bedoeling.


Chaandni schreef:Jullie antwoorden allemaal zo beknopt.
Vertel eens wat je zou doen en hoe je dat zou doen.


Waar zou je beginnen, welke stad of land heeft je voorkeur. Wie zou je in dienst nemen, zou je het alleen doen. Zou je bestaande instanties helpen of alles vanaf het begin opzetten etc. etc.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Sima wo sep 03, 2008 1:31 pm

Yep, ik schaar me achter het idee van Ashoe. Zelf erheen gaan en met je eigen handen iets opbouwen.

Ik zou naar India gaan en een weeshuis opzetten voor kinderen. Maar met name voor kinderen die seksueel misbruikt zijn en zich geen weg weten. Zorgen voor de eerste basisbehoeften, maar ook zorgen voor goede psychologische ondersteuning. Die kinderen zijn voor het leven getekend.

Daarnaast zou ik een kliniek openen om de mannen waar zij slachtoffers van zijn geworden, ongewild te castreren...

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Chaandni do sep 04, 2008 1:18 am

Sima schreef:Yep, ik schaar me achter het idee van Ashoe. Zelf erheen gaan en met je eigen handen iets opbouwen.

Ik zou naar India gaan en een weeshuis opzetten voor kinderen. Maar met name voor kinderen die seksueel misbruikt zijn en zich geen weg weten. Zorgen voor de eerste basisbehoeften, maar ook zorgen voor goede psychologische ondersteuning. Die kinderen zijn voor het leven getekend.

Daarnaast zou ik een kliniek openen om de mannen waar zij slachtoffers van zijn geworden, ongewild te castreren...

Zou 500.000 euro genoeg zijn?
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Ashmit do sep 04, 2008 8:04 pm

Ik denk dat als je het goed uitgeeft, dus niet aan corrupte mensen ed (hetgeen haast onmogelijk is, maar toch) dan denk ik dat je een heel eind komt!

Een weeshuis zou voor mijn gevoel al gebouwd kunnen worden met 100.000 euro, alleen draaiende houden zal extra geld kosten.
In suriname kost een huis bouwen ook niks vergeleken met NL, dus dan zal het daar helemaal meevallen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven. Empty Re: Stel je krijgt 500.000 euro om uit te geven.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum