De dood.

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: De dood.

Bericht van $H@KTI op di jan 22, 2008 1:12 am

Kusum schreef:Het zal heel gek klinken,maar ik wil heel graag een keertje bij Bhagwaan op bezoek gaan en zien wat er allemaal is daar!
Hoe Ze daar leven,is het een normale wereld zoals hier,zeg maar van alles,mijn wens is dat zeg maar ,ben ook terug gehaald van de dood,kan wel weinig herrinneren van die tijd,maar weet wel dat ik op stervende bed lag en niks voor me zag helemaal donker .
Als het je tijd is dan kom je vanzelf wel bij hem terrecht Wink
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 33
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Go down

Bericht van Kusum op di jan 22, 2008 1:14 am

$H@KTI schreef:
Kusum schreef:Het zal heel gek klinken,maar ik wil heel graag een keertje bij Bhagwaan op bezoek gaan en zien wat er allemaal is daar!
Hoe Ze daar leven,is het een normale wereld zoals hier,zeg maar van alles,mijn wens is dat zeg maar ,ben ook terug gehaald van de dood,kan wel weinig herrinneren van die tijd,maar weet wel dat ik op stervende bed lag en niks voor me zag helemaal donker .
Als het je tijd is dan kom je vanzelf wel bij hem terrecht Wink
Ja maar weet je shakti soms denk ik waarom kan het niet levend,waarom als je dood bent,kijk ik bodoel levend zoals in droom ofzo zeg maar!

Laatst aangepast door op di jan 22, 2008 1:20 am; in totaal 1 keer bewerkt

--------
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 44
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Go down

Bericht van MishaBaby_ op di jan 22, 2008 1:18 am

$H@KTI schreef:
MishaBaby_ schreef:
$H@KTI schreef:
su schreef:
MishaBaby_ schreef:
su schreef:
$H@KTI schreef:Als het mijn tijd is om te gaan,dan ga ik!!!
Ik leef met de dag.
Enjah zolang ik niet goed genoeg ben om bij Krishna te mogen zijn,blijf ik terrug komen in verschillende gedaantes om te leren.
En als het goede bestaat dan bestaat het slechte ook,maar hemel en hell bestaat niet,want ze zitten beide gewoon in je en het is op dat moment de vraag uit welke oogpunt je handeld!!!
Met de dag?
Dat klinkt alsof er niets meer is na de "dood".
Volgens mij bestaat hemel en hel ook niet.
Om de stouterikken bang te maken, hebben ze later "hel" in het leven geroepen?

oke.. maar hoe verklaren jullie dan, mensen die een bijna-doods-ervaring hebben gehad. Die meegenomen werden door een paar enge wezens naar een planeet dat op een hel lijkt? Maaar het bleek niet hun tijd nog te zijn om dood te gaan.
Hmm, dat is een hele goede vraag.
Ik heb wel gehoord dat mensen "ergens" effe zijn van waar ze niet terug willen.
Maar nog niet ergens waar het eng is (maar zou best kunnen, spoken en geesten kunnen overal zijn).

kijk ik ben al 2x van de dood terrug gehaald en wat kan ik zeggen.
Zolang het je tijd niet is om te gaan dan ga je niet!!!
En hemel en Hell??Ze zeggen tog ook dat je slechte daden kan uitwissen door goeie daden te verrichten dus in feite kom je dan nooit in de Hell terrecht Rolling Eyes dus zal ie dan wel bestaan???

Idd, zolang het je tijd niet is .. dan ga je niet!
Maar.. wie zegt dat je slechte daden kan uitwissen?
Alleen door bhakti zou dat kunnen.

Nou in dat geval... als er geen hel is volgens jou.. waar mensen gestraft worden door de dienaars van Yamaraj.. dan hebben die moordenaars en terorristen en verkrachters etc etc... geluk!!
Nee daar heb je het mis!!!
Alleen omdat er misschien geen hell bestaat wilt niet zeggen dat ze niet worden gestraft,misschien komen zij in hun volgende leven wel terrug als jonge vrouw en worden zij wel verkracht of voelen zij de pijn als iemand hun geliefde uit terrorisme opblaast!!!
Het leven is een grote leerschool,je zal nooit stoppen,maar ook niet dom blijven!!!

Maar ze worden ook niet gestraft op een mooie plek:P
Mja hoe verklaar jij dan wat er in de geschriften wordt beschreven? Zoals je kan lezen in die andere topic over dood. hemel en hel.
MishaBaby_

Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 32
Registration date : 06-10-07

Terug naar boven Go down

Bericht van $H@KTI op di jan 22, 2008 1:47 am

MishaBaby_ schreef:
$H@KTI schreef:
MishaBaby_ schreef:
$H@KTI schreef:
su schreef:
MishaBaby_ schreef:
su schreef:
$H@KTI schreef:Als het mijn tijd is om te gaan,dan ga ik!!!
Ik leef met de dag.
Enjah zolang ik niet goed genoeg ben om bij Krishna te mogen zijn,blijf ik terrug komen in verschillende gedaantes om te leren.
En als het goede bestaat dan bestaat het slechte ook,maar hemel en hell bestaat niet,want ze zitten beide gewoon in je en het is op dat moment de vraag uit welke oogpunt je handeld!!!
Met de dag?
Dat klinkt alsof er niets meer is na de "dood".
Volgens mij bestaat hemel en hel ook niet.
Om de stouterikken bang te maken, hebben ze later "hel" in het leven geroepen?

oke.. maar hoe verklaren jullie dan, mensen die een bijna-doods-ervaring hebben gehad. Die meegenomen werden door een paar enge wezens naar een planeet dat op een hel lijkt? Maaar het bleek niet hun tijd nog te zijn om dood te gaan.
Hmm, dat is een hele goede vraag.
Ik heb wel gehoord dat mensen "ergens" effe zijn van waar ze niet terug willen.
Maar nog niet ergens waar het eng is (maar zou best kunnen, spoken en geesten kunnen overal zijn).

kijk ik ben al 2x van de dood terrug gehaald en wat kan ik zeggen.
Zolang het je tijd niet is om te gaan dan ga je niet!!!
En hemel en Hell??Ze zeggen tog ook dat je slechte daden kan uitwissen door goeie daden te verrichten dus in feite kom je dan nooit in de Hell terrecht Rolling Eyes dus zal ie dan wel bestaan???

Idd, zolang het je tijd niet is .. dan ga je niet!
Maar.. wie zegt dat je slechte daden kan uitwissen?
Alleen door bhakti zou dat kunnen.

Nou in dat geval... als er geen hel is volgens jou.. waar mensen gestraft worden door de dienaars van Yamaraj.. dan hebben die moordenaars en terorristen en verkrachters etc etc... geluk!!
Nee daar heb je het mis!!!
Alleen omdat er misschien geen hell bestaat wilt niet zeggen dat ze niet worden gestraft,misschien komen zij in hun volgende leven wel terrug als jonge vrouw en worden zij wel verkracht of voelen zij de pijn als iemand hun geliefde uit terrorisme opblaast!!!
Het leven is een grote leerschool,je zal nooit stoppen,maar ook niet dom blijven!!!

Maar ze worden ook niet gestraft op een mooie plek:P
Mja hoe verklaar jij dan wat er in de geschriften wordt beschreven? Zoals je kan lezen in die andere topic over dood. hemel en hel.

het gaat niet om de locatie waar ze gestraft worden,als ze maar gestraft worden tog???
En zou straffen in de hell het zogenaamd beter maken dan als je hetzelfde ondergaat op een andere tijdstip???Dat is wat nou Karma wordt genoemd Wink

Je kan de schriften alleen als grove lijnen beschouwen omdat elk geschrift een ander geschrift op een bepaalde punt wel weer tegenschrijft.
Maar Bhagwaan heeft je een eigen verstand gegeven om te handelen van uit het goede!!!
Doe wat jij denkt dat goed is,ontwikkel je eigen dharm zoals het mooi wordt gezegd. Wink
Het is goed dat je leest,maar zelfs ik moet mijn mening regelmatig aanpassen over dit onderwerp omdat ik elke keer met nieuwe informatie kom die ik welliswaar zelf heb gelezen of te horen krijg van een Pandiet of een ander wijs persoon in m,n leven.
$H@KTI

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van MishaBaby_ op di jan 22, 2008 2:41 am

het gaat niet om de locatie waar ze gestraft worden,als ze maar gestraft worden tog???
En zou straffen in de hell het zogenaamd beter maken dan als je hetzelfde ondergaat op een andere tijdstip???Dat is wat nou Karma wordt genoemd Wink

Je kan de schriften alleen als grove lijnen beschouwen omdat elk geschrift een ander geschrift op een bepaalde punt wel weer tegenschrijft.
Maar Bhagwaan heeft je een eigen verstand gegeven om te handelen van uit het goede!!!
Doe wat jij denkt dat goed is,ontwikkel je eigen dharm zoals het mooi wordt gezegd. Wink
Het is goed dat je leest,maar zelfs ik moet mijn mening regelmatig aanpassen over dit onderwerp omdat ik elke keer met nieuwe informatie kom die ik welliswaar zelf heb gelezen of te horen krijg van een Pandiet of een ander wijs persoon in m,n leven.

Nou neej. Want daar worden ze precies gestraft zoals wat ze gedaan hebben in hun leven. Daarvoor bestaan er verschillende helse planeten. Hier op aarde wordt je gestraft door de BAD- Karma die je verricht. En bij Yamaraj wordt je gestraft. Wink

Tuurlijk heeft ie je een verstand gegeven, maar hij heeft ook niet voor niets de Bhagavat Gita gesproken. En wat daarin staat is geen onzin, het is de Waarheid.
En sommige dingen die ik gelezen heb of mij verteld is.. daar zet ik soms ook mijn vraagtekens achter. Maargoed als k alles zou begrijpen uit de geschriften dan was ik op dezelfde niveau als god. Wat ik dus niet ben.
MishaBaby_

Vrouw

Terug naar boven Go down

Bericht van BG op di jan 22, 2008 3:10 am

MishaBaby_ schreef:

Nou neej. Want daar worden ze precies gestraft zoals wat ze gedaan hebben in hun leven. Daarvoor bestaan er verschillende helse planeten. Hier op aarde wordt je gestraft door de BAD- Karma die je verricht. En bij Yamaraj wordt je gestraft. Wink

Tuurlijk heeft ie je een verstand gegeven, maar hij heeft ook niet voor niets de Bhagavat Gita gesproken. En wat daarin staat is geen onzin, het is de Waarheid.
En sommige dingen die ik gelezen heb of mij verteld is.. daar zet ik soms ook mijn vraagtekens achter. Maargoed als k alles zou begrijpen uit de geschriften dan was ik op dezelfde niveau als god. Wat ik dus niet ben.
Mooie topic mensen,
Met leerrijke berichten en reacties.
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 41
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Go down

Bericht van $H@KTI op di jan 22, 2008 1:52 pm

MishaBaby_ schreef:

Mijn beste dame,Wat jij zegt kan best so zijn,maar ik spreek niet alleen uit een Heilig geschrift,omdat er namelijk zoveel zijn!!!Mijn intresse is om er juist zoveel over te lezen en te weten te komen,maar uit eindelijk kunnen wij alleen antwoord krijgen als we het ook daadwerkelijk meemaken. Wink
$H@KTI

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van BG op di jan 22, 2008 2:11 pm

$H@KTI schreef:
MishaBaby_ schreef:

Mijn beste dame,Wat jij zegt kan best so zijn,maar ik spreek niet alleen uit een Heilig geschrift,omdat er namelijk zoveel zijn!!!Mijn intresse is om er juist zoveel over te lezen en te weten te komen,maar uit eindelijk kunnen wij alleen antwoord krijgen als we het ook daadwerkelijk meemaken. Wink
Dus dan moeten we eerst doodgaan.
Maar hoe gaan de levenden het weten, want de doden praten niet.
Jomanda of zo kan toch met de doden praten, misschien moten we zo iemand vragen.
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 41
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Go down

Bericht van $H@KTI op di jan 22, 2008 2:13 pm

BoerGosh schreef:
$H@KTI schreef:
MishaBaby_ schreef:

Jomanda of zo kan toch met de doden praten, misschien moten we zo iemand vragen.

Kijk zorg gewoon dat je leven lijdt op een goeie mannier en wat betreft de dood,Hij daar boven heeft alles gezien en alleen hij kan je vertellen wat je nog meer te wachten staat!!! Wink
$H@KTI

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van MishaBaby_ op wo jan 23, 2008 12:04 am

Wink

$H@KTI schreef:
BoerGosh schreef:
$H@KTI schreef:
MishaBaby_ schreef:

Kijk zorg gewoon dat je leven lijdt op een goeie mannier en wat betreft de dood,Hij daar boven heeft alles gezien en alleen hij kan je vertellen wat je nog meer te wachten staat!!! Wink
MishaBaby_

Vrouw

Terug naar boven Go down

Bericht van Ashmit op wo jan 23, 2008 12:53 am

Vraag aan char

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 37
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Go down

Bericht van $H@KTI op zo aug 10, 2008 8:25 pm

Ashmit schreef:Vraag aan char
Zij is pas een oplichtster Twisted Evil
$H@KTI

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van Misz S op wo okt 22, 2008 9:47 pm

Klopt..de dood kan elk moment voor de deur staan..ik ben er niet bang voor..ik ben alleen gekomen en zal ook weer alleen gaan..wanneer en hoe is onduidelijk..maar wanneer het zich aandient dan zij het zo..

Ik weet niet of er leven is na de dood..maar ben er wel zeker van dat er iets is..wat dat is..zal ik waarschijnlijk nooit weten..net als dat men zegt dat je een proces van reÔncarnatie doorloopt..je weet niks van je vorige levens..zo zal het ook zijn met de dood..je zal nooit weten wat erna is..

Twee dingen de Hel en de Hemel..de Hel is een plek waar je terecht zal komen wanneer je je slecht hebt gedragen op aarde zeggen velen..en de hemel is de plek die je uiteindelijk bereikt wanneer je een goed leven hebt gelijd..

Mijn persoonlijke mening hierover ik geloof niet in een Hel of Hemel na de dood..wat je oogst zal je ook saaien gedurende je leven hier op aarde al..maak jij het leven van anderen tot een hel..zal je zelf ook niet in rust leven..je leven zal zelf een hel zijn..leef je en laat je anderen leven zul je zelf ook een hemels leven hebben hier..
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Go down

Bericht van Ashmit op wo okt 22, 2008 9:56 pm

Wat een goede topic. Ergens is idd beschreven dat we nu leven in Bhuvaloka en dat er meerdere planeten/ levels zijn ed. Toch mooi dat het concreet genoemd wordt allemaal.

Zorg ervoor dat je gewoon goed leeft dan hoef je je geen zorgen te maken over de dood.

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 37
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Go down

Bericht van Raka op wo okt 29, 2008 10:23 pm

De hel is een creatie van je gedachte. Dat hebben wij zo geleerd.....
In de absolute wereld bestaat geen hel, daar is alleen liefde. De hel hebben wij als mens ' gecreerd' hier op aarde. Wordt in de boeken van Neale donald walsch heel goed uitgelegd!

De 'dood' hoe die wij op aarde kennen kennen bestaat eigenlijk ook niet...dat is een creatie van onze gedachte....
Het lichaam ' sterft' nl. oftewel gaat ' dood' ....maar de ziel verandert alleen van 'vorm'. Jouw ziel blijft oneindig leven!

Dus vanuit het spirituele perspectief bestaat de zogenaamde ' dood' niet.
Vanuit het aardse leven hebben wij dat ' etiketje' van ' dood' gecreeerd.
We moesten het een naampje oftewel een ' etiketje' ' geven om duidelijk te maken wat we bedoelen als iets ' geen leven' heeft of ' sterft' !

Raka

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 43
Registration date : 29-10-08

Terug naar boven Go down

Bericht van Parvati op za nov 01, 2008 4:31 pm

Raka, je hebt het goed verwoord.
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 58
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Go down

Bericht van Raka op do nov 06, 2008 3:34 pm

Een opmerking! God straft niet! Dat hebben we zo geleerd maar in de ultieme realiteit bestaat dit niet daar geldt alleen liefde.

En waarom straft GOD niet dan?

Omdat jij een deel van hem bent!

God heeft zichzelf in heel veel deeltje (zielen) verdeeld zodat HIJ zichzelf op vele manieren kan ervaren via ons van wie Hij werkelijk is!

Jij bent dat kleine deel van het grote geheel dus van de bron=GOD.

Als God iemand zou straffen dan zou hij zichzelf anders straffen en daar kiest hij niet voor !

Heel veel mensen ( o.a. hindoestanen) hoor ik dat zeggen dat je gestraft wordt. Dat is een van de vele ilussies die we hebben gecreeerd.

Raka

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van MishaBaby_ op ma nov 17, 2008 4:12 am

Raka schreef:Een opmerking! God straft niet! Dat hebben we zo geleerd maar in de ultieme realiteit bestaat dit niet daar geldt alleen liefde.

En waarom straft GOD niet dan?

Omdat jij een deel van hem bent!

God heeft zichzelf in heel veel deeltje (zielen) verdeeld zodat HIJ zichzelf op vele manieren kan ervaren via ons van wie Hij werkelijk is!

Jij bent dat kleine deel van het grote geheel dus van de bron=GOD.

Als God iemand zou straffen dan zou hij zichzelf anders straffen en daar kiest hij niet voor !

Heel veel mensen ( o.a. hindoestanen) hoor ik dat zeggen dat je gestraft wordt. Dat is een van de vele ilussies die we hebben gecreeerd.

God straft idd niet...
Dat doet Maya (illusie) Of te wel zij is Durga Ma.
Mja van actie komt reactie.. It's all about karma.

Maar jij zegt.. als god zou straffen, dan zou hij zichzelf straffen.. Je kan jezelf niet als god vergelijke:P
God zit ckr weten in een ieder... maar als god jou of mij zou willen straffen... straft hij mij.. of jou.. en nooit zichzelf. Ook al zit hij in je hart.
MishaBaby_

Vrouw

Terug naar boven Go down

Bericht van MishaBaby_ op ma nov 17, 2008 4:21 am

Ashmit schreef:Wat een goede topic. Ergens is idd beschreven dat we nu leven in Bhuvaloka en dat er meerdere planeten/ levels zijn ed. Toch mooi dat het concreet genoemd wordt allemaal.

Zorg ervoor dat je gewoon goed leeft dan hoef je je geen zorgen te maken over de dood.

Dood gaan we allemaal..
En boeten moeten we ook allemaal doen..
We kunnen idd wel gwn goed leven. Want dat is weer een voordeel voor je volgende leven en je volgende lichaam.
God heeft iedereen een bewustzijn gegeven..
Alleen vele van ons gebruiken het niet. Die leven in ontwetendheid. Vallen onder Maya. (illusie)
Maar de mensen die de kennis van de veda's hebben gekregen. Die moeten er ckr wel wat mee doen. Want het is voor je eigen voordeel..
Voor het volgende leven. Je kan als menszijnde, je volgende leven helemaal weer terug vallen naar het laagste der laagste. Maar dat heeft ook allemaal te maken met hoe je leeft.. maar ook wat je doet met de kennis van de veda's die sommige hebben gekregen.
Als je bewust leeft.. en god leert kennen.. liefde voor god ontwikkeld.. zal je volgende leven ook god liefhebben.. totdat je je eindpunt heb bereikt. En helaas is dat niet makkelijk te bereiken. Soms kost het ons 100den levens.. het ligt allemaal aan ons zelf. Very Happy
MishaBaby_

Vrouw

Terug naar boven Go down

Bericht van Raka op do nov 20, 2008 5:21 pm

Het leven is geen 'leerschool' want je weet alles al van binnen! Jou ziel weet het AL! Dat is de clue !
Het is maar hoe je het bekijkt.

Het is steeds een 'herinnering' alles wat je zgn. 'leert' dat herinner je weer.

Raka

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van Raka op do nov 20, 2008 5:24 pm

Het schatje Misha baby,

'Je kan jezelf niet als god vergelijke:P gaf je aan.'
Dit zal ik je later nog eens haarfijn uitleggen....kom ik nog op terug! Ik vergelijk het niet....met mijzelf.

Maar onthoud wel, wij zijn een deel van God/de Bron...
wij zijn eigenlijk letterlijk 'god in het klein'

doei.

Raka

Man

Terug naar boven Go down

Bericht van chris op vr aug 27, 2010 2:12 pm

su schreef:
Kusum schreef:
Ashmit schreef:vooral "snelle" mensen.
Hoe kan een mens een duivel worden,dat kan tog helemaal niet! :shock:
Volgens mij is er geen hel & ook geen duivel.
de hel creŽer je zelf. Ik heb bijna dood ervaringen gelezen van mensen die in een donkere put vielen en alles dat ze bedachten nam vorm aan. Bij hem waren dat allemaal doodenge dingen en hij was blij om weer tot leven te komen erna!

en satan is een functie die God aan zijn engelen geeft om iemand te testen. Het woord satan komt in de oorspronkelijke bijbel maar 3 keer voor ofzo en is gewoon niet goed vertaald! dit heb ik uit de kijk van deze maand.

anyway, ik geloof wel dat je naar het paradijs gaat voor je overnieuw een lichaam aanneemt. bijna dood ervaringen zijn namelijk geen psychose of wetenschappelijk verschijnsel. Ik heb dit uit het boek eindeloos bewustzijn. Daarin worden die ervaringen wetenschappelijk onderzocht.

as for heaven on earth; als je god realiseerd en de illusie door hebt hoef je nooit meer te lijden. dan ben je al in de hemel. Smile

chris

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 31
Registration date : 27-08-10

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven