Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Korte verhalen.

+3
Kusum
Guru
BG
7 plaatsers

Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Korte verhalen.

Bericht van BG ma dec 10, 2007 2:34 am

Toen ik een ukkie was vertelde mijn oma regelmatig verhalen.
Het waren geen "dikkie dik" verhalen.
Maar verhalen die mij blij maakte en inspireerde om het goede te doen.
Door deze verhalen begreep ik ook meer van het geloof.
(Vaak ging het over Ramayan, Mahabarat, Rama, Krishna, andere Goden en Heiligen)
Wie weet zo een verhaal/gebeurtenis te vertellen?


Laatst aangepast door op di dec 11, 2007 9:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Abhimanyu

Bericht van Guru ma dec 10, 2007 2:46 am

Toen Abhimanyu in de schoot van zijn moeder Subhadra was, was Arjuna haar op een dag aan het uitleggen, wat de complicaties en details waren inzake het binnengaan in Padmavyuha (een militaire formatie in de vorm van een lotus). Voordat hij haar kon vertellen hoe uit de Padmavyuha te komen, verscheen Krishna ter plekke en viel Arjuna in de rede: 'Wat heb je hier een vergissing gemaakt! Niet Subhadra, maar het kind in haar schoot heeft al die tijd naar jou geluisterd. Waarom is het nodig om het kind over Padmavyuha te onderwijzen? Hij nam Arjuna met zich mee. Later, gedurende de Kurukshetra-oorlog, liet Abhimanyu het leven in de formatie van Padmavyuha, omdat hij niet wist hoe hij eruit moest geraken.
Waarom deed Krishna dit? Omdat Abhimanyu tot veera swarga moest komen (de hemel van de helden). Feitelijk kwam Abhimanyu bij zijn moeder Subhadra toen de Kaurava's hem uitdaagden om zich in Padmavyuha te formeren, en vroeg haar toestemming en zegen. Maar Subhadra deed haar best om hem af te raden naar het slagveld te gaan. Ze zei: 'Dierbare zoon van me, het is geen alledaags karwei om in Padmavyuha te gaan en er weer uit te komen. Bovendien heeft je vrouw een gezin en zijn je oom Krishna en vader Arjuna niet thuis. Geef dus alsjeblieft je plan op om naar het slagveld te gaan.' Maar Abhimanyu gaf geen gehoor aan haar advies. Hij sprak: 'Moeder, ik ben een kshatriya van geboorte (lid van de krijgerskaste; vert.). Er bestaat geen grotere belediging voor een kshatriya dan weg te vluchten van de uitdaging, opgelegd door je vijanden. Eigenlijk zoudt u mij moeten aanmoedigen en enthousiasmeren om te vechten en de vijanden te vernietigen. Het betaamt u niet om mij ervan te weerhouden ten oorlog te trekken. Abhimanyu wist dat wat hij deed, juist was, maar hij begreep zijn moeders liefde niet.


Laatst aangepast door op ma dec 10, 2007 3:23 am; in totaal 1 keer bewerkt
Guru
Guru

Man
Aantal berichten : 22
Leeftijd : 97
Location : Dunya
Points : 0
Registration date : 04-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum ma dec 10, 2007 2:57 am

In een boek werd 1 vd vorige levens van naradji beschreven. Hij vertelde dit aan vyaasdevji toen deze de mahabharat, veds ed. geschreven/herschreven had, maar alsnog een ontevreden gevoel had en een beetje gebrek aan inspiratie.

Nou in die vorige leven was naradji een dasiputra [zoon van een dienares]. Op een dag kwamen er een aantal grote rishis de vier wintermaanden bij hun thuis doorbrengen. De moeder van Naradji gaf hem de taak seva te doen van die rishis. Dit deed naradji heel serieus, hoewel hij nog heeeel klein was. Hij was heel eerbiedig, rustig en liefdevol tegenover de rishis. Deze waren hier heel tevreden over. Een raakten heel erg gesteld op de jongen. Ze stonden hem toe hun etensresten te eten. Als gevolg hiervan raakte naradji verlost van alle zonden. De rishis zongen dag in dag uit krishna bhajans en vertelden verhalen van shree krishna . Naradji luisterde hier heel aandachtig naar en dit verstevigde zijn bhakti.
Na deze periode vertrokken de rishis weer. Na enige tijd overleed de moeder van naradji aan een slangebeet. Hierna vertrok naradji naar een dicht bos [ook hier was hij nog maar een klein kindje] Hij deed daar veel dhyaan en oppeen zag hij bhagwaan shree hari. Hij raakte zo in de ban van die verschijning dat hij alleen maar kon blijven kijken. Hij kreeg kippevel en was dus heel erg onder de indruk. Maar even plotseling als shree hari was verschenen verdween hij weer. Naradji raakte heeel erg teleurgesteld en ging weer mediteren in de hoop shree hari weer te kunnen zien.
Maar toen hoorde hij een stem [akashvani] dat hij bhagwaan in die leven niet te zien zou krijgen. Bhagwaan was alleen ff aan hem verschenen om zijn liefde nog krachtiger te laten worden. Shree hari was zo tevreden met de bhakti van naradji dat hij hem ashirvad gaf dat hij na dit leven heel dichtbij bhagwaan zou blijven. Hierna verliet naradji de wereld en alles daarop en daaraan en richtte zich alleen maar op bhagwaan. Uiteindelijk verliet hij zijn stoffelijk lichaam en ging het lichaam van brahmaji binnen door middel van zn ademhaling. In de kalpa daarna werd hij weer geboren door de ademhaling van brahmaji en werd de naradji die wij allemaal kennnen


Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Mensen hebben beperkingen, maar een avatar niet.

Bericht van Guru ma dec 10, 2007 3:19 am

In het Krita tijdperk voerde keizer Bali vele yajna’s (een yagna is een vuurofferceremonie voor het verbranden van slechte neigingen -vert.) uit. Nadat hij de 107de yajna had voltooid bracht hij alles in gereedheid om de 108ste te doen, bekend onder de naam Viswajit. Toen hij deze yajna uitvoerde, verscheen Heer Vishnoe voor hem als Vamana, vermomd als een dwergachtige Brahmin. Vamana vroeg keizer Bali om drie hectare land voor een liefdadig doel, en Bali stond op het punt aan deze wens te voldoen.

Ondertussen was Bali’s voorganger, Sukracharya, erbij gekomen en trachtte hem er van af te brengen. Hij gaf Bali de raad: “Doe geen schenkingen aan deze kleine Brahmin, en dat stuk land al helemaal niet. Onderschat hem niet, het is geen gewone Brahmin. Hij is een avatar van Vishnoe. Hij is de zoon van de wijsgeer Kashyapa en een gunst van Heer Vishnoe aan hem.” Maar keizer Bali sloeg geen acht op het advies van zijn voorganger. Hij vroeg aan Vamana: “Heer, wat kan ik voor u doen?” Vanama antwoordde: O keizer, ik heb niets nodig. Geef me alleen maar die drie hectare land.” Sukracharya smeekte Bali nogmaals: “U beschouwt deze persoon als een gewone Brahmin, maar dat is hij niet. Hij is in staat het gehele universum te vullen. U zou er niet verstandig aan doen dit verzoek in te willigen.”

Maar keizer Bali sloeg zijn raad in de wind en zei dat hij het eenmaal beloofd had en nu niet meer terug kon. Het was immers een grote zonde om je niet aan je woord te houden.

In die dagen stierven de mensen nog liever dan dat zij hun woord niet zouden houden. Maar in het huidige tijdperk, Kali Yuga, doen de mensen beloften die ze vervolgens breken als het hun uitkomt. Keizer Bali had een zuiver hart. Als hij eenmaal een belofte had gedaan, dan hield hij zich daaraan, ongeacht wat er gebeuren zou.

Hij zei: “Ik heb deze Brahmin, deze jongen, mijn woord gegeven en ik ben bereid alle gevolgen ervan te aanvaarden. Ik offer alle vruchten van alle yajna’s die ik heb gedaan, op, met inbegrip van die welke ik nu voor deze jongen doe. Terwijl hij dit zei, legde hij de slinger van de vruchten van zijn 108 yajna’s om Vamana’s hals en ging vlak voor hem staan.

Vamana bedekte het hele stuk land dat Bali uit liefdadigheid had geschonken, onder één voet. Hij werd enorm groot en vulde het gehele universum met zijn andere voet. Er was geen ruimte over om zijn derde voet neer te zetten. Toen zei Sukracharya: “O keizer, u hebt geen acht op mijn advies geslagen. U hebt deze kleine Brahmin onderschat en door zijn onschuldige uiterlijk bent u erin gelopen.”

Vamana ontving de offerande van keizer Bali, prees zijn ruimhartigheid en zegende hem. Vamana was klein van gestalte, maar hij kon het hele universum vullen. Mensen hebben beperkingen, maar een avatar niet.
Guru
Guru

Man
Aantal berichten : 22
Leeftijd : 97
Location : Dunya
Points : 0
Registration date : 04-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Chaandni ma dec 10, 2007 5:15 am

Ik snap niet helemaal wat ik hieruit moet leren?

Nooit mensen onderschatten o.i.d.?
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Guru di dec 11, 2007 9:12 pm

De stem van je geweten.

Je moet je gedragen zoals je moeder het wenst. Wees haar niet ongehoorzaam. Chaitanya, de grote toegewijde van Heer Krishna, trouwde Lakshmi op aandringen van zijn moeder, hoewel hij het huwelijk niet zag zitten. Maar, zoals het lot zou beslissen, stierf Lakshmi niet lang na de huwelijksvoltrekking. Zijn moeder Sachidevi voelde zich erg bedrukt omdat zij hem tegen zijn zin had doen trouwen. Chaitanya zei tot haar: 'Dit is wat er gebeurt als men tegen de stem van zijn geweten ingaat.'
Als je dus voelt dat het correct is wat je doet, probeer dan je moeder te overtuigen, maar kwets haar gevoelens nooit.
Guru
Guru

Man
Aantal berichten : 22
Leeftijd : 97
Location : Dunya
Points : 0
Registration date : 04-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Guru di dec 11, 2007 9:23 pm

Vraag, en het zal u geschonken worden.

Jezus Christus zei: ‘Vraag, en het zal u geschonken worden’; ‘zoek, en gij zult vinden’; klop, en er zal worden open gedaan’. Maar vragen, zoeken en kloppen we wel? Ja, we vragen, we zoeken, we kloppen op de deur. Maar aan wíe vragen we? Wát zoeken we? Aan wélke deur kloppen we? We vragen niet naar altijddurende vreugde; we vragen slechts om kortstondige, materiële pleziertjes. Dus krijgen we niet alles waar we om vragen. Wat is de reden? Is hij niet met ons begaan? Het kind dat ziek is kan om allerlei zoetigheid vragen, die de moeder zal weigeren te geven. Betekent dit dat zij het kind haat? Of dat ze hardvochtig is? Dat ze haar genegenheid kwijt is? Het weigeren is op zich al een teken van medeleven. Want elke persoon is een invalide, die lijdt aan de kwaal van terugkerende dood en geboorte. Alles maar geven waar om gevraagd wordt zal slechts het lijden verlengen. Dit verklaart het niet inwilligen en het afwijzen. En dan vraag je ook niet eens om het hoogst noodzakelijke! Je bidt niet voor de vrede die geen onderbreking kent. Als je dat doet, zal die gunst verleend worden.
Guru
Guru

Man
Aantal berichten : 22
Leeftijd : 97
Location : Dunya
Points : 0
Registration date : 04-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum do jan 03, 2008 8:23 pm

Verhaal Hanuman,
Er was eens een yogi die iedere dag de Hanuman Chalisaa zong en die zich toewijdde aan Hanuman. Op een dag liep hij alleen langs het water en hij wilde nu wel eens weten of Hanuman echt bij hem was. Dus hij wijdde zich toe aan Hanuman en vroeg:”Hanuman bent u echt bij mij”? En Hanuman zei: “Ja 24 uur per dag ben ik bij jou”. En de Yogi vroeg of hij het ook kon bewijzen. De Yogi liep verder en terwijl hij liep, zag hij naast hem, nog 2 voetsporen in het zand. Hanuman zei: “Zie je, waar je ook ga, ik loop met je mee”. En de Yogi was verrast dit te zien, iedere dag tijdens zijn ochtendwandeling zag hij de voetsporen van Hanuman naast zich. Op een dag, ging alles minder goed met hem, hij verloor zijn vrienden, zijn huis, maar ook toen hij zijn ochtendwandeling maakte, zag hij dat de voetsporen van Hanuman weg waren.

De man schrok en dacht: “zie je, nu ben ik alles kwijt, maar zelfs Hanuman is er niet meer. De man werkte hard, om zo alles weer terug te krijgen, de man verdiende weer geld en zijn vrienden kwamen terug. Toen hij op een dag, weer zijn ochtendwandeling maakte, zag hij dat Hanuman’s voetsporen er ook weer waren. En hij richtte zich tot hem en zei: “Maar Hanuman, ik was alles kwijt, me vrienden, mijn huis en zelfs u, waar was u?

Hij zei: “Kind toen jij langs het water liep en maar 2 voetsporen zag, waren dat niet jou voetsporen, maar mijn voetsporen. Toen ik zag dat jij zo verdrietig en vermoeid was, heb ik je in me armen genomen en gedragen. Hanuman had hem als een baby gedragen. Hanuman zei: “Zoals ik je zei, ik ben 24 uur per dag bij jou, dat moet je niet vergeten………..

Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum do jan 03, 2008 8:27 pm

Het verhaal van Hanuman's geboorte begint vorm te krijgen op het moment dat Anjanie, de toekomostige moeder van Hanuman en bhak van Shiv, aan Shiv vraagt of Hij haar een kind wilt geven, die op Shiv lijkt, kwalitatief. Bhagvan Shiv zegt dit toe..... Een kind dat is zoals Shiv, moeder Parvati vraagt aan Shiv of dat wel mogelijk is? Lijkt er wel iemand op Shiv?

Bhagvan Shiv zegt, dat dat inderdaad een probleem gaat opleveren, daarom zegt Hij, dat Hij zelf zal neerdalen als het kind van Anjanie!

Koning Dasharatha doet een putreshti-yagya, zoals welbekend, om een zoon te verkrijgen. Als vrucht van die yagya, krijgt hij "paayas" van de yagya-devata. Dit is prashaad, hij krijgt het met d eopdracht het aan zijn koningin te geven en zij zal een zoon krijgen.

Koning Dasharatha heeft echter 3 koninginnen, Kaushalya, Kaikeyi en Sumitra. Hij verdeelde in eerste instantie het 'paayas' gelijkelijk over zijn koninginnen. Op het moment dat zij deze 'paayas' wilden nuttigen, kwam er een kraai aanvliegen en stal het deel dat Sumitra in haar handen had en vloog ermee weg.

Kaushalya en Kaikeyi zagen de tranen in haar ogen en namen elk de helft van hun aandeel en gaven dat een Sumitra, waarna zij hun eigen deel oo opaten.

Kaushalya gaf na verloop van tijd geboorte aan Ram, Kaikeyi aan Bharat.
Sumitra had twee delen van het 'paayas' gehad en uit het deel dat Kaikeyi haar gegeven had, werd Satrughna geboren [daarom is hij niet weg te slaan bij Bharat] en uit het deel dat ze van Kaushalya ontvangen had, werd Lakshman geboren [vandaar dat hij niet weg te slaan is bij Ram].

Op de dag dat de kraai wegvloog met dat ene deel van het 'paayas' stond Anjanie bij haar beeld van haar isht, bhagvan Shri Shiv, te bidden. HEt was al zo lang geleden dat zij de toezegging had gehad om een zoon te mogen ontvangen. Zij stond bij haar isht en vroeg Hem wanneer de tijd daar zou zijn dat zij gezegend zou worden met een zoon.

Bhagvan Shiv had Vaayu-devataa, de devata van de wind, geinstrueerd om op Zijn teken de kraai van zijn stuk te brengen.... en toen de kraai vlak boven Anjanie vloog kwam dat teken. Beneden stond Anjanie met open handen te bidden en daarboven vloog de kraai en precies op dat moment overviel Vaayu-devata hem met een stevige windvlaag.

Door deze windvlaag opende de kraai zijn bek en het 'paayas' viel eruit, precies op de opengevouwen handen van de biddende Anjanie. Zijn zag dit als een teken van haar isht en at het 'paayas' op. Als vrucht ervan gaf zij geboorte aan haar zoon, Kesari-nandan (de zoon van Kesari, een apenkoning) en Anjani-putra (zoon van Anjanie).

Tegelijk, kreeg Hij ook de naam Vaayu-putra, zoon van de wind, omdat het Vaayu-devata was die de kraai zijn bek liet opendoen. Vaayu-putra betekent ook in diepere hindi, Maruti-nandan [Maruti = Vaayu].

Omdat Hij ook de avatar van bhagvan Shiv was, werd Hij ook Shankar-suwan genoemd, dat zoon van Shankar betekent.
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum do jan 03, 2008 10:04 pm

Er was eens een man...hij bad elke dag uren dagen achterelkaar.....hij leefde als een voorbeelige man..zoals allah heeft beschreven in de koran. Deze man was het voorbeeld voor een ieder.
Hij ging dood.....en kwam bij de hemelpoorten. Hij ik ben meneer X laat mij naar binnen....de poortwachter zegt waarom zou ik dat moeten doen...menneer x zegt ja ik heb zoveel gebeden ik heb geleefd volgens de koran..bla bla bla.....poortwachter zegt ja dus.....nog steeds god bepaald of jy in de hemel komt of niet.....en omdat jy er al vanuit ging dat jij naar de hemel ging stuur ik jou eventje naar de hel.
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van su vr jan 04, 2008 1:36 am

Moeder, vanaf nu gaat u rusten en ik ga voedsel verzamelen...

Ten tijde van de oorlog om de bevrijding van Rangoon wist een moeder met haar zoon het oorlogsgebied te ontvluchten en Kolkata te bereiken. Zij hadden geen dak boven hun hoofd en niets te eten. De moeder ging van huis tot huis om te bedelen, gaf haar zoon het meeste voedsel en nam dan het beetje dat er over was. Als ze niet genoeg had opgehaald, gaf ze alles aan haar zoon en at zelf niets. Als gevolg daarvan werd ze met de dag zwakker. Op een dag kon haar zoon het niet langer aanzien en zei tegen haar: ‘Moeder, vanaf nu gaat u rusten en ik ga voedsel verzamelen voor ons beiden.’ Vanaf die dag ging hij van huis tot huis om te bedelen. Hij gaf het meeste aan zijn moeder en nam zelf het beetje dat er dan over was. Soms vertelde hij zijn moeder een leugentje, namelijk dat hij zijn deel al had opgegeten. Zo raakte ook hij erg verzwakt. De zoon had de kracht niet meer om voor zijn moeder te zorgen en zijn moeder kon ook niet meer voor hem zorgen.

Op een dag stond hij voor het huis van een officier en vroeg om aalmoezen. De officier zat in een stoel op de veranda op zijn gemak de krant te lezen. Hij kreeg medelijden met de jongen, ging naar binnen en bracht wat voedsel mee, dat hij op een weegbreeblad aanbood. Hij vroeg hem te gaan zitten en het ter plekke op te eten, maar de jongen zei dat hij het mee wilde nemen voor zijn moeder. De officier zei: ‘Je zei dat je honger had. Waarom eet je het dan niet hier op? Daarna kun je nog wat voor je moeder meenemen.’ Daarop antwoordde de jongen: ‘Meneer, al tijdenlang heeft het mijn moeder grote moeite gekost om mij van voedsel te voorzien. Haar gezondheid ging toen snel achteruit. Daarom moet ik haar eerst te eten gaan geven.’ Toen hij deze woorden sprak, voelde hij zich duizelig worden. Hij viel op de grond en blies zijn laatste adem uit terwijl hij zijn laatste woorden sprak: ‘Eerst mijn moeder, eerst mijn moeder...’ De officier vond dat ontzettend droevig. Hij verbaasde zich over de liefde die de jongen voor zijn moeder had. Hij ging haar zoeken en vond haar, liggend onder een boom. Hij wist niet goed hoe hij het tragische nieuws van het overlijden moest brengen. Met behulp van een bediende bracht hij het dode lichaam van haar zoon en legde het naast haar neer. Ze stond onmiddellijk op en riep: ‘O mijn kind, mijn lieve kind!’ Maar er kwam geen antwoord. Daarop zei de officier: ‘O moeder, uw zoon heeft zijn laatste adem uitgeblazen toen hij u voedsel wilde gaan brengen.’ Zij was ondergedompeld in verdriet en riep: ‘Ach, waarom zou ik nog eten nu ik mijn zoon verloren heb?’

su

Man
Aantal berichten : 468
Leeftijd : 56
Location : Den Haag
Points : 240
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Paawan di jan 08, 2008 4:17 pm

zijn interressante verhalen mensen

ik vindt dat verhaal van die koran een goed voorbeeld
dat hij eerts naar de hel moest gaan.
Guru,Kusum, Boer en su ga zo door
i'm proud of you Vrolijk
Paawan
Paawan

Man
Aantal berichten : 95
Leeftijd : 61
Location : Dil
Points : 0
Registration date : 01-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van MishaBaby_ do jan 10, 2008 4:26 am

Ajamila 's laatste uur is aangebroken!

Ajamila kwam uit een Brahmaanse fam.
Hij was een grootte toegewijde van god.
Hij hield zich aan de regels, zoals een Brahmaan zich aan de regels moest houden.
Totdat hij verliefd werd op een prostituee en samen kinderen met haar kreeg.
Om ze te onderhouden begon hij toen te gokken en te stelen en hij deed zoveel dingen dat god verboden had.
Hij deed alleen maar zondige dingen totdat hij zijn 88e jaar had bereikt.
De man had 10 zonen. En hun jongste kindje was hem zo dierbaar!
Hij noemde hem Narayana.
Met alles wat hij deed, betrok hij zijn zoontje erbij. Als hij ging eten, aten ze samen. Als hij dronk, dronken ze samen.
Hij speelde veel met hem en genoot van zijn kinderpraatjes.
Hij was zoo gehecht geraakt aan zijn kleine Narayana.

Maar deze dwaas had niet door dat het einde nabij was.
Zijn laatste uur was aangebroken. Bijna heel zijn leven heeft hij gezondigd. En aldoor was hij gefixeerd op zijn jongste zoon Narayana.
Toen hij op zijn stervens bed lag zag hij dat er 3 enge wezens (Yamaduta's) waren gearriveerd. Ze hadden alle 3 touwen in hun hand. Waarmee ze zijn ziel uit zijn lichaam trokken.
Hij was zo bang en met tranen uit zijn ogen riep hij zijn jongste zoon Narayana, die naast hem aan het spelen was.

Korte verhalen. Ajamilacaught

Toen de Allerhoogste heer zijn Naam hoorde Narayana. Stuurde hij meteen zijn dienaren (De VishnuDuta's).
Toen ze daar waren aangekomen, zeiden ze tegen de Yamaduta's STOP! Jullie mogen hem niet meenemen, want hij heeft de allerhoogste geroepen!!
Er onstond een discussie tussen vishnuduta's en de yamaduta's.
En hij luisterde mee.

Ook al bedoelde Ajamila zijn zoon. Hij noemde wel de naam van DE ALLERHOOGSTE.
En god is zo genadigd dat hij daar niet naar kijkt.
Hij heeft toen de kans gekregen om zijn leven te verbeteren.
Hij begon toen de namen te chanten van de heer.
En toen zijn tijd op zat, hebben de VishnuDuta's hem meegenomen naar.. waar de AllerHoogste Heer verblijft. Naar het Eeuwige Leven!! Very Happy

Daarom is het belangrijk dat je De Namen Chant van de Heer.
We leven namelijk in de tijdperk Kalyug. Het enige wat god vraagt in deze tijdperk is zijn namen te chanten. Want door zijn namen te chanten wordt je zuiver van binnen. En wanneer de tijd is aangebroken om je lichaam te verlaten, is het de bedoeling dat je aan HEM denkt. Want hij is onze enige redder als we vallen in de armen van Yamaraj. De koning des doods.
MishaBaby_
MishaBaby_

Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 39
Location : ***
Points : 0
Registration date : 06-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van MishaBaby_ do jan 10, 2008 4:28 am

Korte verhalen. Ajamila_s

Hier een bijvoegde plaatje van de Katha van Ajamila.
MishaBaby_
MishaBaby_

Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 39
Location : ***
Points : 0
Registration date : 06-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van BG za jan 12, 2008 3:46 am

MishaBaby_ schreef:Korte verhalen. Ajamila_s

Hier een bijvoegde plaatje van de Katha van Ajamila.
Is dat misschien de reden dat veel moslims Mohammed heten?

(Ik vind Yamaraj echt eng en gemeen, kunnen de sterke Goden (Hanuman enzo) Hem niet ergens opsluiten ofzo,
zodat er geen dood meer bestaat)
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum za jan 12, 2008 4:23 am

BoerGosh schreef:Is dat misschien de reden dat veel moslims Mohammed heten?

(Ik vind Yamaraj echt eng en gemeen, kunnen de sterke Goden (Hanuman enzo) Hem niet ergens opsluiten ofzo,
zodat er geen dood meer bestaat)
Heb jij Yamaraj in het echt gezien,ik heb gehoord een Yamaraj komt je halen hier op aarde als je op de stervende bed ligt,dan komt hij je dood ophalen of je ziel weeet niet wat hij komt halen,maar hij komt wel halen,en dat God hem stuurt is dat waaar!
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van MishaBaby_ za jan 12, 2008 6:30 pm

Yamraj is een half god! Hij is een toegewijde van god.
Zodat er geen dood meer bestaat?
Dan kunnen mensen alleen maar slechte dingen doen en niet gestraft worden...
Gemeen is ie niet.. Hij is rechtwaardig:D Als mensen slechte dingen doen is het togh eerlijk dat je gestraft moet worden? Net zoals een moeder zijn kindje straft, zodat ie het niet meer zal doen.

Is dat misschien de reden dat veel moslims Mohammed heten?:S:S

BoerGosh schreef:
MishaBaby_ schreef:Korte verhalen. Ajamila_s

Hier een bijvoegde plaatje van de Katha van Ajamila.
Is dat misschien de reden dat veel moslims Mohammed heten?

(Ik vind Yamaraj echt eng en gemeen, kunnen de sterke Goden (Hanuman enzo) Hem niet ergens opsluiten ofzo,
zodat er geen dood meer bestaat)
MishaBaby_
MishaBaby_

Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 39
Location : ***
Points : 0
Registration date : 06-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum wo jan 16, 2008 8:00 pm

Voeg de naam van God toe in je dagelijks leven

Vroeger toen er nog geen geen auto's waren ,waren de mensen gewend te paard te reizen.Paard waren daarom belangrijk bezittingen in het leven van de mens.

en rijke man bezat 19 paarden. Na zijn overlijden bleek dat hij een testament had achtergelaten waarin de verdeling van zijn nalatenschap was beschreven. Volgens dit testament werd de helft van de paarden aan zijn enige zoon nagelaten,één vierde deel aan het bestuur van de dorpstempel en één vijfde deel aan zijn trouwe bediende.

De dorpsoudsten hadden gehoord over een zeer wijze man die in een naburig dorpje leefde. Hij werd door één van de dorpsoudsten uitgenodigd om langs te komen.

De wijze man ging op de uitnodiging in en kwam even later "aangehuppeld" op zijn paard en vroeg de dorpsoudsten hoe hij hen van dienst kon zijn. Deze vertelde hem over de rijke man en zijn nalatenschap en het testament welke inhield dat de helft van 19 paarden aan zijn enige zoon moest worden gegeven,één vierde aan de tempel en één vijfde aan zijn trouwe bediende.

De wijze man zei dat hij hun probleem direct zou oplossen. Hij liet vervolgens de 19 paarden naast elkaar in een rij staan en galoppeerde zijn eigen paard ernaast als 20ste paard. Nu ging hij over tot het verdelen van de paarden. De helft van 20, dat zijn tien paarden,ging nar de zoon.Eén vijfde van twintig,dat wil zeggen 5 paarden,werden aan het tempelbestuur geschonken. Eén vijde van twintig,datw il zeggen 4 paarden,worden aan de trouwe bediende gegeven. Tien plus vijf plus vier zijn totaal 19 paarden en dat was precies hoeveel er aan paarden nagelaten was. Het overgebleven paard, het 20ste paard, was van de Wijze zelf. Hij besteeg zijn paard, sprak de dorpsbewoners toe en reed weg richting zijn huis. De dorpsbewoners stonden gewoonweg verstomd, vol van ongeloof en bewondering te kijken.

De afscheidswoorden van de wijze man werden in de harten van dorpelingen ingesloten en in het geheugen gegraveerd. De wijsheid die ze hadden ontvangen werd zeer gekoesterd en van generatie op generatie doorgegeven. Wat had de wijze man nou gezegd? Hij zei: "Voeg in je dagelijks leven, in je dagelijks zaken,eenvoudigweg de naam van God toe en ga over tot de orde van de dag."Stuit je ooit op probleem in het leven die onoverwinnelijk lijken..."(zoals het probleem van de dorpsbewoners met de verdeling van de paarden) "voeg dan de naam van God toe in je dagelijks leven en je zult zien dat de problemen minder worden en uiteindelijk verdwijnen. "Net zoals bij toevoeging van hitte aan ijs, het ijs in water verandert en uiteindelijk verdampt zullen je problemen ook verdwijnen.

Het twintigste paard dat de Wijze in het boven genoemd verhaal aan de 19 paarden had toegevoegd was symbool voor de naam van God. De 19 paarden symboliseerden het ogenschijnlijk niet oplosbare problemen.

De vraag is nu, hoe voegen wij de naam van God in ons dagelijks leven toe? Dat kan door de naam van God, vol met ware liefde en overgave, net oprechtheid in doel en toewijding, te reciteren. Recitatie van de naam van God is een krachtig middel om de geest richting het Goddelijke te leiden. Maar bij recitatie zonder ware liefde en devotie, blijf het recieteren iets als een boot zonder water. het is moelijk om een boot te duwen die in het water drijft, maar uiterst zwaar is het om de zelfde boot op droog land te slepen. Op dezelfde manier kunnen we als onze levensboot op de wateren van ware liefde en devotie drijft. er gemakkelijk in varen. Het principe (uitgangspunt) van liefde en devotie (toewijding) met totaal geloof aan God, maakt de reis van ons leven gemakkelijk.
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Kusum zo jan 20, 2008 10:55 pm

Maharishi Maarkandeya was sinds hij een klein jongetje was een grote Shiv bhakt. Toen op zijn 16 jarige leeftijd de tijd kwam om 'heen te gaan' en Yamraaj verscheen om zijn ziel mee te nemen was hij zojuist verzonken in een puja naar zijn geliefde Shiv Shankar. Yamraaj sloeg zijn ketting om hem heen om hem vervolgens te binden en mee te slepen. Op dat moment verscheen Shiv in Zijn aspect als MahaKaal, MahaRudra, een vurige, verschrikkelijke, angstaanjagende en woeste vorm van Shiv. Met Zijn pinaaka [soort knots] slachtte hij de heer des doods af en beschermde zo Zijn toegewijde Maarkandeya. Maarkandeya werd later Maharishi en leefde altijd met het uiterlijk van een 16 jarige. Shiv kreeg na dit gebeuren de naam 'Mrityunjaya' of Overwinnaar van de dood, of 'MahaKaal'; de dood van dood zelf.
Maharishi Maarkandeya heeft belangrijk werk geleverd. Ook is hij de samensteller van de Durga Sapta Shati, 700 mantra's ter verering van Shakti, welke tevens een onderdeel is uit de Maarkandeya Puraan.


Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte verhalen. Empty Re: Korte verhalen.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum