Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lucifer/Aansteker

3 plaatsers

Ga naar beneden

Lucifer/Aansteker Empty Lucifer/Aansteker

Bericht van kawitaa wo mei 20, 2009 4:03 pm

hallo allemaal

ik heb een vraag, nou kijk :
als er een pudja is, Katha, Hawan, of een feestdag is waarom worden de diya's, wierook en andere dingen die je moet aanmaken, dat allemaal met een lucifer aangestoken?? en niet met een aansteker?
Ik hoop dat jullie me vraag begrijpen.

X.

kawitaa

Vrouw
Aantal berichten : 370
Leeftijd : 34
Location : haarlem
Points : 19
Registration date : 04-01-08

http://www.google.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Lucifer/Aansteker Empty Re: Lucifer/Aansteker

Bericht van Ashmit za mei 30, 2009 11:02 am

stel deze vraag op de hyve van pandit mahesh

http://dharmaindepraktijk.hyves.nl/
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Lucifer/Aansteker Empty Re: Lucifer/Aansteker

Bericht van $H@KTI za mei 30, 2009 11:09 pm

Misschien omdat als mensen de wetenschappelijke bestaan van gas ontdekken,dan komen ze er achter dat gas is ontstaan uit het rotten en vasthouden van dierlijk/plantelijke resten onder een dikke klei/zandlaag,wat men na miljoenen jaren eindelijk eens omhoog halen om te gebruiken als energie.

Diezelfde gas zit ook in een aansteker en als je er dan volgends de gelovige er een hawa kun of diya mee ontsteekt dan ben je dus onrein en slecht bezig!
Terwijl het materiaal wat op een lucifer zit ook niet helemaal rein is als je het theoretisch gaat onderzoeken en bekijken Rolling Eyes

Ik advisseer je als je toh goed bezig wilt zijn en helemaal op een reine mannier aan vuur wilt komen om 2 stokjes hout te gebruiken en net zolang tegen elkaar aan te schuren dat vlam vat.Zo is iedereen blij Laughing
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Lucifer/Aansteker Empty Re: Lucifer/Aansteker

Bericht van Ashmit vr jun 05, 2009 10:52 pm

Zo die van jou gaat heel erg diep joh, ik heb gezien dat deze vraag is gepost door kawitaa op die eerdergenoemde hyve en daarin werd gezegd dat het niet uitmaakte.
Maar toch bijzonder dat jij zo diep denkt shakti Very Happy



$H@KTI schreef:Misschien omdat als mensen de wetenschappelijke bestaan van gas ontdekken,dan komen ze er achter dat gas is ontstaan uit het rotten en vasthouden van dierlijk/plantelijke resten onder een dikke klei/zandlaag,wat men na miljoenen jaren eindelijk eens omhoog halen om te gebruiken als energie.

Diezelfde gas zit ook in een aansteker en als je er dan volgends de gelovige er een hawa kun of diya mee ontsteekt dan ben je dus onrein en slecht bezig!
Terwijl het materiaal wat op een lucifer zit ook niet helemaal rein is als je het theoretisch gaat onderzoeken en bekijken Rolling Eyes

Ik advisseer je als je toh goed bezig wilt zijn en helemaal op een reine mannier aan vuur wilt komen om 2 stokjes hout te gebruiken en net zolang tegen elkaar aan te schuren dat vlam vat.Zo is iedereen blij Laughing
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Lucifer/Aansteker Empty Re: Lucifer/Aansteker

Bericht van $H@KTI wo aug 19, 2009 10:08 pm

Ashmit schreef:Zo die van jou gaat heel erg diep joh, ik heb gezien dat deze vraag is gepost door kawitaa op die eerdergenoemde hyve en daarin werd gezegd dat het niet uitmaakte.
Maar toch bijzonder dat jij zo diep denkt shakti Very Happy



$H@KTI schreef:Misschien omdat als mensen de wetenschappelijke bestaan van gas ontdekken,dan komen ze er achter dat gas is ontstaan uit het rotten en vasthouden van dierlijk/plantelijke resten onder een dikke klei/zandlaag,wat men na miljoenen jaren eindelijk eens omhoog halen om te gebruiken als energie.

Diezelfde gas zit ook in een aansteker en als je er dan volgends de gelovige er een hawa kun of diya mee ontsteekt dan ben je dus onrein en slecht bezig!
Terwijl het materiaal wat op een lucifer zit ook niet helemaal rein is als je het theoretisch gaat onderzoeken en bekijken Rolling Eyes

Ik advisseer je als je toh goed bezig wilt zijn en helemaal op een reine mannier aan vuur wilt komen om 2 stokjes hout te gebruiken en net zolang tegen elkaar aan te schuren dat vlam vat.Zo is iedereen blij Laughing

Ja blijkbaar wordt er so diep gedacht door mensen anders zeggen ze toh niet Rolling Eyes
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Lucifer/Aansteker Empty Re: Lucifer/Aansteker

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum