Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is een zielsverwant?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is een zielsverwant? Empty Wat is een zielsverwant?

Bericht van Sima zo sep 07, 2008 1:42 pm

Als u ooit iemand heeft ontmoet met wie u meteen affiniteit voelde, zoals genegenheid of zelfs liefde, kan die persoon een zielsverwant zijn. En als u ooit bij een eerste ontmoeting instinctieve angst of antipathie voelde, kan hij ook een zielsverwant zijn. Beide relaties vallen onder de categorie spirituele liefde, die alle relaties omvat met een les, een contact uit een vorig leven of een sterke spirituele band. In feite zou elke relatie, hoe vluchtig ook, een vorm van spirituele liefde kunnen zijn, want ze heeft ons iets te leren.
Een zielsverwant is iemand die u in een vorig leven heeft gekend, en vaak in vele vorige levens. Tijdens uw talloze incarnaties heeft uw relatie met die persoon vele uitdrukkingsvormen gekend, zoals broer en zus, man en vrouw, ouder en kind, leraar en leerling, werkgever en werknemer of dokter en patient. U kunt ook moeizame relaties met elkaar hebben gehad, zoals achtervolger en achtervolgde of zelfs slachtoffer en agressor. U kunt zelfs een moeilijke relatie in uw huidige incarnatie hebben.
We hebben niet altijd dezelfde rol met elkaar, want we moeten de band die we delen in al zijn facetten verkennen. Twee zielen zouden niet de vele nodige lessen leren als ze altijd als men en vrouw met een gelukkig huwelijk zouden incarneren. Soms moeten we het karma(simpel gezegd de schulden en beloningen) uitwerken dat tussen ons is gegroeid tijdens ons gezamenlijke incarnaties, en dat is niet altijd plezierig. Als bijvoorbeeld twee zielsverwanten in een vorig leven geliefden waren, maar hun relatie stukliep omdat een van hen ontrouw was, kunnen hun rollen in de volgende gezamenlijke incarnatie omgedraaid zijn.
Zielsverwanten spreken het script van hun volgende relatie af op het zielenniveau tussen twee levens. Ze bespreken wat ze van elkaar van moeten leren, en maken een plan voor de uitvoering. Ze kunnen afspreken een heftige liefdesaffaire met elkaar te hebben die slechts kort duurt, of ze kunnen vanaf de basisschool de beste vrienden zijn, die pas door de dood worden gescheiden. Maar ongeacht de liefde die hun zielen delen, kunnen ze bepalen dat hun volgende relatie veel problemen en vijandigheid kent. U kunt dat als een rollenspel zien, waarin de ene ziel de goede speelt en de andere de slechterik.

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een zielsverwant? Empty Re: Wat is een zielsverwant?

Bericht van $H@KTI zo sep 07, 2008 1:48 pm

Als dat so is wat hier allemaal staat,dan vraag ik me af of ik haar dan nog wel tegenkom dit leven Rolling Eyes
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een zielsverwant? Empty Re: Wat is een zielsverwant?

Bericht van Sima zo sep 07, 2008 1:50 pm

$H@KTI schreef:Als dat so is wat hier allemaal staat,dan vraag ik me af of ik haar dan nog wel tegenkom dit leven Rolling Eyes

Op elk potje past een deksel, Shakti! Die van jou loopt ook ergens rond. En jullie hoeven elkaar niet te zoeken, op een dag staat ze voor je neus...Vriendschap

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een zielsverwant? Empty Re: Wat is een zielsverwant?

Bericht van Misz S za dec 06, 2008 9:41 pm

$H@KTI schreef:Als dat so is wat hier allemaal staat,dan vraag ik me af of ik haar dan nog wel tegenkom dit leven Rolling Eyes
Juist als je het goed doorleest..dan zal je haar dus ongetwijfeld gaan tegenkomen..vroeg of laat..maar de vraag is alleen in wat voor een relatie..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een zielsverwant? Empty Re: Wat is een zielsverwant?

Bericht van chris vr aug 27, 2010 1:51 pm

mijn zielsverwant is corrupt Razz
ze denkt dat ik een stalker ben ofzo

ik zal wel vervloekt zijn in een vorig leven!

chris

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Location : heemskerk
Points : 60
Registration date : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een zielsverwant? Empty Re: Wat is een zielsverwant?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum